به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اسامی نفرات برتر کنکور 1403 در گروههای آزمایشی پنجگانه اعلام شد.
در گروه علوم تجربی 8 نفر از داوطلبان از شهرستانها و دو نفر از تهران هستند و تنها داوطلب دختر در میان 10 نفر برتر از شهر بندرعباس است که رتبه نخست را از آن خود کرده است.
اسامی 10 نفر برتر رشته تجربی بدین شرح است:
1. صبا معصومنیا سماکوش بندرعباس
2. پرهام راسخ تهران
3. سجاد لطفی مشهد
4.امیر محمد درستی ارومیه
5. احسان نعیمی خواه نیشابور
6. آرتا قلعهباغی رشت
7. علی خلیلی تیرتاشی ساری
8. علی نجفی تبریز
9. محمد امین دولت آبادی سبزوار
10. محمد نیما مهربانی تهران
در گروه علوم ریاضی و فنی تمام 10 نفر برتر از بین پسران هستند و 4 نفر از شهر تهران و 6 نفر از سایر شهرهای کشور هستند و دو داوطلب از شهر تبریز در میان 10 نفر برتر قرار دارند.
اسامی 10 نفر برتر رشته ریاضی بدین شرح است:
1. امیر حسین سلیمانی تازه کند تبریز
2. امیر مهدی محقق دولت آبادی تهران
3. احسان رضوی تهران
4. فرزاد حلاج مقدم فردوس خراسان جنوبی
5. مهدی ابوطالبی یزد
6. ارشیا شکوری تهران
7. علی فتحی قزوین
8. رضا گلبهار تبریز
9. اشکان میرزایی مشهد
10.محمد سجاد حسینی استانی تهران
اسامی 10 نفر برتر گروه علوم انسانی بدین شرح است:
1. علی اکبر قناد یزدی تهران
2. ساغر اسپهبدی مشهد
3. مهرزاد مشایخی تهران
4. سید عارف خبیری بیرجند
5. فاطمه فاطمی مفرد تهران
6. مهدی فروتن تهران
7. جواد جلیلیان کرمانشاه
8. محمد مهدی اسلامی زارچی یزد
9. سید حسام الدین هاشمی تهران
10. نسترن گل آقایی اصفهان
در گروه آزمایشی هنر 5 داوطلب برتر همگی از میان دختران و از شهرستانها هستند و داوطلبی از تهران حضور ندارد.
اسامی 5 نفر برتر گروه هنر بدین شرح است:
1. بیتا ترابی مشهد
2. ستاره ایزدی شیراز
3. ساغر سجادیه اصفهان
4. ریحانه رنجبر رفسنجان
5. فاطمه آتشگر قزوین
اسامی 5 نفر برتر گروه زبانهای خارجه بدین شرح است:
1. آیدا اوانی شیراز
2. آرتا اعتمادی تهران
3. حمیدرضا خانی پردنجانی اصفهان
4.آتوسا سالمی آرانی کاشان
5.نسترن قاسمی مشهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با واکسیناسیون دانشآموزان 12 سال به بالا شاهد بازگشایی حضوری تمام مدارس از اول آذر ماه بودیم.
اگر چه آموزش و پرورش تا همین چند وقت قبل، واکسیناسیون دانشآموزان را شرط حضور در مدرسه نمیدانست و علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزشوپرورش در این باره گفته بود: «واکسیناسیون برای حضور دانشآموزان در مدارس الزامی نیست و آنچه که در مدارس آموزشوپرورش برای مقابله با کرونا رعایت میشود فاصلهگذاری و تهویه هوای کلاسها است.»
با این حال وزارت بهداشت از همان ابتدای بازگشایی مدارس اعلام کرد که شرط ورود به دانشگاهها و مدارس زدن دو دوز واکسن است اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش میگفتند که تزریق واکسن شرط حضور در مدارس نیست با این حال هماکنون گفتههای مسئولان وزارت آموزش و پرورش، تغییر و در تضاد با گذشته قرار گرفته است.
بر این اساس و طبق جدیدترین اعلام نظر مسئولان آموزش و پرورش، شرط حضور دانشآموزان دبیرستانی در امتحانات و شرکت در کلاسهای درس ارائه کارت واکسیناسیون یا تست منفی کرونا آن هم هر 15 روز یکبار است.
عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر گفته است: این موضوع علاوه بر دانشآموزان بالای 12 سال شامل حال معلمان و کارکنان مدارس میشود همچنین هیچ مدرسهای در شهر تهران حق تشکیل کلاسهای صرف مجازی را ندارد و آموزش باید به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری ارائه شود.
کمال حیدری؛ معاون وزارت بهداشت نیز واکسیناسیون دانشآموزان بالای 12 سال را برای حضور در مدارس الزامی اعلام کرده است چرا که در مدارس شاهد تجمع دانشآموزان در کنار یکدیگر هستیم و باید شرایط ایمن فراهم شود.
وی گفته است: افرادی که نمیخواهند واکسن تزریق کنند از آموزش مجازی استفاده کنند اما برای ورود به مدرسه حتماً باید واکسن زده باشند همچنین به آموزش و پرورش پیشنهاد دادهایم در برگزاری امتحانات، محل حضور دانشآموزانی که واکسن تزریق نکردهاند را از سایرین مجزا کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دانشآموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور نتوانستند نمره قبولی را کسب کنند از 2 دی شروع و تا 27 دی ماه ادامه دارد، اظهار کرد: بیش از 150 هزار دانشآموز مشغول شرکت در امتحانات نهایی هستند، حوزههای اجرا ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستند و اکیپهای بازرسی از حوزههای اجرا بازدید میکنند.
وی افزود: امتحانات غیر نهایی پایههای هفتم تا دوازدهم نیز به صورت حضوری برگزار میشود، برنامه امتحانات توسط مدیر مدرسه تنظیم و امتحانات باید تا پایان دی ماه برگزار شود.
ساکی با تأکید بر اینکه امتحانات دانشآموزان غیرحضوری نیست، درباره دلایل حضوری بودن امتحانات گفت: ارزشیابی تحصیلی تابع چگونگی فعالیت مدارس است و از اول آذر تمام مدارس حضوری هستند بنابراین امتحانات نوبت اول حضوری است اما اگر مدرسهای به لحاظ شیوع کرونا به موقعیت قرمز رسید پس از بررسی آموزش و پرورش مجوز امتحانات غیرحضوری را دریافت میکند، تاکنون هیچ مدرسهای شرایط قرمز پیدا نکرده است.
وی درباره امتحانات دوره ابتدایی بیان کرد: در دوره ابتدایی شیوه ارزشیابی توصیفی است از ابتدای سال معلمان با مشاهده کارپوشه، آزمون عملکردی و... اقدام به گردآوری اطلاعات کرده و براساس آن نمره نوبت اول دانشآموز را مشخص میکنند.
ساکی در پایان گفت: نتایج امتحانات نوبت اول، یک هفته بعد از دی ماه اعلام خواهد شد.
آموزشگاه علمی سرمدان رشت برگزار می کند:
کلاس های ویژه امتحانات نهایی پایه 9
ریاضی
علوم ( فیزیک ، شیمی ، زیست ، زمین شناسی )
عربی
انگلیسی
تحلیل و بررسی سوالات 10 سال امتحانات نهایی کل کشور
برگزاری آزمون های آمادگی مشابه امتحانات نهایی پایه 9
شیوه های پاسخ گویی استاندارد به سوالات نهایی پایه 9
تضمین کسب معدل ممتاز جهت انتخاب رشته دلخواه در پایه 10
آموزش هزینه نیست ، سرمایه گذاری است.
پدران و مادران! دانش آموزان!
نگران امتحانات نهایی پایه 9 نباشید!
تنها آموزشگاه تخصصی پایه های 7،8،9
در استان گیلان در خدمت شماست.
امتحانات نهایی سرنوشت ساز پایه 9 را به تیم
مشاوره و برنامه ریزی و آموزشی سرمــدان بسپارید!
اعتماد شما را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امتحانات دانشآموزان در سال تحصیلی جاری بهصورت حضوری برگزار خواهد شد و دیگر خبری از برگزاری امتحانات به شیوه مجازی نیست!
آموزش مجازی بهشدت کیفیت یادگیری دانشآموزان را تحت تأثیر قرار داده و افت تحصیلی پنهان شکل گرفته است. در کنار آموزش مجازی، برگزاری امتحانات به شیوه مجازی با آسیبهای مختلفی همراه بوده است و طبق گفتههای مسئولان وزارت آموزش و پرورش حتی نمرات دانشآموزان در امتحانات مجازی رشد داشته است و در برخی موارد، میانگین نمرات بهطور غیرمنتظرهای رشد داشته و در برخی دروس رشد 5 تا 6 نمرهای را شاهد هستیم اما براساس ارزیابیهای انجام شده، یادگیری محقق نشده است.
با وجود نمرات بالای کسب شده در جریان امتحانات غیر حضوری در دو سال گذشته، میزان یادگیری بسیاری از دانشآموزان در جریان 20 ماه آموزش مجازی در همه دروس، به ویژه دروس علوم پایه تا 70 درصد افت کرده است.
غیرواقعی بودن نمرات دانشآموزان در فرایند امتحانات مجازی باعث شده است تا وزارت آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات حضوری برای سال تحصیلی 1400-1401 خبر بدهد.
علیرضا کمرهای؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که امتحانات مجازی، قابل اتکا و اعتماد نیست و ارزشیابیهای حضوری برای تعیین سطح یادگیری دانشآموزان قابل اعتمادتر است.
با توجه به اینکه از نیمه آبانماه مدارس به سمت بازگشایی حضوری حرکت کردهاند و هر دانشآموز باید حداقل هفتهای یک روز از آموزش حضوری بهرهمند شود، بنابراین امتحانات هم حضوری برگزار خواهد شد.
با این وجود بسیاری از خانوادهها میگویند «آموزش حضوری در مدرسه فرزندشان آغاز نشده است یا اینکه فقط در هفته نخست آذر شاهد آموزش حضوری بودند» اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش معتقدند امتناع مدارس از برگزاری آموزشهای حضوری و عدم حضور دانشآموزان حداقل به مدت یک روز در هفته، تخلف است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید دارد: امتحانات مجازی قابل اعتماد نیست و تنها با برگزاری امتحانات به شیوه حضورری است که میتوان میزان یادگیری دانشآموزان را سنجید البته سطح دشواری سؤالات ممکن است توسط معلم تعدیل شود اما اینکه امتحانات غیرحضوری باشد، قطعاً اینگونه نیست.
در حالی که مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران پاسخگوی بینظمی موجود بر روند آموزش حضوری نیستند، «محمدحسین کفراشی» مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در این باره به تسنیم گفت: «مدارس موظفاند با نظر انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه، فرم ارائه آموزش حضوری را تکمیل و تعیین کنند دانشآموزان هفتهای چند روز برای آموزش حضوری مراجعه کنند».
او ادامه داد: «درخواست مدرسه به تأیید آموزش و پرورش منطقه میرسد و پس از دریافت مجوز برای آموزش حضوری اقدام میکند. تمام مدارس باید دایر باشند و آموزش حضوری را ارائه دهند؛ اگر مدرسهای از ارائه آموزش حضوری ممانعت میکند خانوادهها از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به آدرس https://shekayat.medu.ir/ موضوع را گزارش کنند».
کفراشی در پاسخ به این موضوع که خانوادهها میگویند با ثبت شکایت، آموزش و پرورش اسامی آنها را به مدرسه اعلام میکند و همین موضوع باعث میشود تا مدرسه به اذیت دانشآموز اقدام کند، گفت: خانوادهها از بخش ثبت گزارش مردمی بدون ذکر اسم خود میتوانند موضوع تخلف را ثبت کنند.
به گزارش تسنیم، اگر نداشتن برنامه مشخص از سوی آموزش و پرورش برای جبران اُفت پنهان را در کنار ناتوانی خانوادهها به لحاظ سطح اقتصادی و نداشتن مهارت و امکانات لازم برای جبران ضعف یادگیری قرار دهیم، واقعیت ماجرا عیانتر میشود و در نهایت جبران این موضوع یا به خانوادهها تحمیل میشود تا در شرایط اقتصادی دشوار این روزها ناچار به گرفتن معلم خصوصی شوند یا اینکه تبعات آن به صورت افت تحصیلی در پایههای تحصیلی بالاتر دامنگیر دانشآموزان مدارس عادی دولتی خواهد شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امتحانات نهایی دیماه ویژه دانشآموزانی که در امتحانات خرداد و شهریور نتوانستهاند نمره لازم را کسب کنند، از روز پنجشنبه دوم دیماه با درس تعلیمات دینی 3 برگزار میشود.
در شیوهنامه برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی نیمسال اول دانشآموزان در سال 1400 آمده است: در مناطقی که آموزش بهشیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، بهصورت حضوری و مطابق آییننامههای آموزشی و ارزشیابی دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی انجام میشود.
در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان در مدارس روزانه بهدلیل وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی بر اساس شیوهنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دورههای تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا (بخشنامه شماره 460/387 مورخ 1399/09/23) انجام میشود.
(طبق مصوبه 13 مرداد 1399 شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان "نحوه ارائه خدمات آموزشیتربیتی مدارس در دوره بیماریهای فراگیر"، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد ارزشیابی دانشآموزان مدارس روزانه در تمام پایههای تحصیلی بهجز پایه نهم و دوازدهم بهصورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام میشود.)
«خسرو ساکی» رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تشریح بیشتر این موضوع به صداوسیما گفته است: امتحانات دانشآموزانی که در کلاسهای حضوری شرکت میکنند به صورت حضوری و امتحانات دانشآموزانی که به دلایل موجه در کلاسهای مجازی شرکت میکنند به صورت مجازی خواهد بود. تاریخ برگزاری امتحانات پایههای هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در اختیار معلم مدرسه خواهد بود و میتواند به صورت حضوری یا مجازی باشد. برگزاری امتحانات حضوری و مجازی در روزهای پنجشنبه منعی ندارد، اما در روزهای جمعه ممنوعیت خواهد داشت.
با این حال صحبتهای «علیرضا کمرئی» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش متفاوت است. او میگوید: امتحانات دانشآموزان حضوری است چرا که ارزیابی حضوری قابل اعتمادتر است و شیوه ارزشیابی، ارتباطی با نوع آموزش دانشآموزان ندارد.
البته به نظر میرسد، شیوهنامه برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی که به مدارس ابلاغ شده است، ملاک عمل باشد و در این شیوهنامه شرایط برگزاری امتحانات به خوبی تشریح شده است.