برگزاری آئیین اختتامیه یازدهمین دوره نوجوان‌سالم استان گیلان

مدیر کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش در آئیین اختتامیه یازدهمین دوره نوجوان‌سالم استان گیلان که به میزبانی مدیریت آموزش و ‌پرورش شهرستان ماسال برگزار برگزار گردید گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها به خصوص والدین دانش‌آموزان برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی بهره بگیریم.

 

   به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مسعود شکوهی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات یک‌ساله دست اندرکاران برگزاری و اجرای برنامه‌های جشنواره نوجوان سالم ادامه داد: خوشبختانه هرسال تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره نوجوان سالم رو به افزایش است، مدیر کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: الحمدالله هر سال استقبال همکاران، دانش آموزان و خانواده‌ها از جشنواره بیشتر شده و ما شاهد ارسال آثار ارزشمندتری هستیم.

وی افزود: به لحاظ کمی و کیفی  آثار ارسال شده واقعاً قابل قیاس با دوره‌های ابتدایی و شروع کار نیست. البته ما مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و برای آینده نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت پذیرفته است.

مدیر کل امور تربیتی،‌ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن اشاره به گویش‌های زیبای تالشی که برخی از دانش آموزان در این جشنواره استفاده کردند گفت: تعریف ما از انسان سالم و متعادل همین نوجوانان عزیز که دارای سلامت معنوی و جسمی هستند می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من نظام تعلیم و تربیت کار خود را به درستی انجام داده است و تأثیر خودش را گذاشته است. اما همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم.

شکوهی با بیان اینکه حوزه‌های خانواده، مدرسه و جامعه  باید در تعامل با هم قرار ‌گیرند تصریح کرد:  این تعاملات باعث می‌شود تا هدف اصلی برنامه به سرانجام برسد. اگر کم کار باشیم و به کار خود تعهد نداشته باشیم می‌تواند آسیب‌های متعدد در حوزه فرهنگی و  اجتماعی ایجاد کند.

وی همچنین از کاهش آمار خودکشی نوجوانان در مناطقی که این طرح در آن برگزار شده است خبر داد و افزود: باردیگر از همه همکاران و معلمین عزیز و با لیاقت و پرتلاش سراسر استان گیلان که برای ارتقاء فعالیت‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار زحمت کشیدند سپاسگزاری می‌کنم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز دراین مراسم، به ارائه گزارشی از روند اجرای جشنواره نوجوان سالم در استان پرداخت و گفت: بیش چهل هزار نفر از دانش‌آموزان و معلمان در یازدهمین دوره جشنواره شرکت کرده بودند که در این آیین از 31 نفر از دانش آموزان و  هشت نفر از فرهنگیان راه یافته به مرحله کشوری تجلیل به عمل آمد.

جمیل عباسی غریب هدف از برگزاری جشنواره نوجوان سالم را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذیربط برشمرد و ادامه داد: برنامه نوجوان سالم در راستای اجرای یکی از ساحت‌های شش گانه یعنی ساحت زیستی و تربیت بدنی است.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جدید یعنی دوازدهمین دوره هم بتوانیم شاهد حضور بیشتر و حداکثری دانش‌آموزان در این جشنواره باشیم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده در سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور تقدیر شدند.

اطلاعات تماس

آموزشگاه علمی پسران و دختران سَرمـَــدان رشت

آدرس: رشت ؛ بلوار شهید رجایی (رشـتیان) ؛ مابین کوچه 27 و 29 ؛ جنب آژانس البرز ؛ پلاک 371 ؛ طبقه 2

تلفن: 33524952-013 / 09106698498 

واحد پسران: امیر محمود واحدی فر 09116504176

واحد دختران: زهرا پورمحسن 09116504175    

ایمیل: sarmadan1397@gmail.com

اینستاگرام و تلگرام: @Rasht_Sarmadan

سایت: www.sarmadan.ir