ادامه مطلب...

بسیاری از دانش  آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می  شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می  توان بازده فکری را افزایش داد.

به کارگیری نکات و توصیه  های زیر توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می دهد:

۱-در زمان مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

۲-بررسی های دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته  ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید هستند.

ادامه مطلب...

برخی خوراکی ها علاوه بر اثرات درمانی بر جسم، اثراتی دوچندان مثبت بر سلامت روان و سیستم عصبی بدن دارند. با ما همراه باشید تا آن ها را معرفی کنیم.

استرس می تواند منجر به افزایش میل بدن به خوردن مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه ای و افزایش ساخت هورمون چاقی و به دنبال آن بروز چاقی در نواحی مانند شکم، ران ها و میان تنه افراد شود. اما افراد حتی با وجود داشتن استرس می توانند از مواد غذایی خوشمزه استفاده کنند و به این ترتیب علاوه بر حفظ تناسب اندام میزان استرس بدن خود را نیز کاهش دهند.

ادامه مطلب...

گر در اندازه‌های استاندارد به استرس شب‌های امتحان نگاه کنیم باید بگوییم که این استرس تا حد متعارف برای دانش ‌آموزان طبیعی است. مشخص است که امتحان دانش‌آموزان را دچار مقداری اضطراب کند، این الزاما نکته بدی نیست و حتی می‌تواند آنها را با شیب ملایمی به سوی موفقیت هدایت کند.

اما در مورد والدین وضع اصلا این طور نیست. ترس و اضطراب برای امتحان فرزندان از سوی پدرها و مادرها کاملا غیر‌منطقی و غیر‌طبیعی است. این نوع از استرس گاهی از آنجا ناشی می‌شود که برخی والدین موفقیت و شکست فرزندان را برابر با موفقیت و شکست خود می‌دانند و  فاصله میان خود و فرزندانشان را رعایت نمی‌کنند، در واقع خود را با بچه‌ها یکی فرض می‌کنند و بنابراین فرصت اشتباه کردن به آنها نمی‌دهند.

ادامه مطلب...

وقتی صحبت از عادت‌های رفتاری نادرست می‌شود، بیشتر افراد مواردی مانند جویدن ناخن، دوچرخه سواری بدون کلاه کاسکت و غیره را به خاطر می آورند. با کنار گذاشتن این ۴ عادت مطالعه‌ای اشتباه قادر خواهید بود میزان یادگیری خود را افزایش داده و نمره‌ای را که دوست دارید کسب کنید.

۱- مطالعه به روش مشابه برای تمام امتحانات

امتحانات مختلف از سطح دشواری متفاوتی برخوردارند. وقتی برای کسب آمادگی برای تمام امتحانات به روشی یکسان مطالعه کنید، بسیاری از جزئیات و نکات مهم مطالعه‌ای که به شما کمک خواهند کرد تا امتیاز بیشتری کسب کنید را نادیده خواهید گرفت.

اطلاعات تماس

آموزشگاه علمی پسران و دختران سَرمـَــدان رشت

آدرس: رشت ؛ بلوار شهید رجایی (رشـتیان) ؛ مابین کوچه 27 و 29 ؛ جنب آژانس البرز ؛ پلاک 371 ؛ طبقه 2

تلفن: 33524952-013 / 09106698498 

واحد پسران: امیر محمود واحدی فر 09116504176

واحد دختران: زهرا پورمحسن 09116504175    

ایمیل: sarmadan1397@gmail.com

اینستاگرام و تلگرام: @Rasht_Sarmadan

سایت: www.sarmadan.ir