در حالی که مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران پاسخگوی بی‌نظمی موجود بر روند آموزش حضوری نیستند، «محمدحسین کفراشی» مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در این باره به تسنیم گفت: «مدارس موظف‌اند با نظر انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه، فرم ارائه آموزش حضوری را تکمیل و تعیین کنند دانش‌آموزان هفته‌ای چند روز برای آموزش حضوری مراجعه کنند».

او ادامه داد: «درخواست مدرسه به تأیید آموزش و پرورش منطقه می‌رسد و پس از دریافت مجوز برای آموزش حضوری اقدام می‌کند. تمام مدارس باید دایر باشند و آموزش حضوری را ارائه دهند؛ اگر مدرسه‌ای از ارائه آموزش حضوری ممانعت می‌کند خانواده‌ها از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به آدرس https://shekayat.medu.ir/ موضوع را گزارش کنند».

کفراشی در پاسخ به این موضوع که خانواده‌ها می‌گویند با ثبت شکایت، آموزش و پرورش اسامی آنها را به مدرسه اعلام می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا مدرسه به اذیت دانش‌آموز اقدام کند، گفت: خانواده‌ها از بخش ثبت گزارش مردمی بدون ذکر اسم خود می‌توانند موضوع تخلف را ثبت کنند.

به گزارش تسنیم، اگر نداشتن برنامه مشخص از سوی آموزش و پرورش برای جبران اُفت پنهان را در کنار ناتوانی خانواده‌ها به لحاظ سطح اقتصادی و نداشتن مهارت و امکانات لازم برای جبران ضعف یادگیری قرار دهیم، واقعیت ماجرا عیان‌تر می‌شود و در نهایت جبران این موضوع یا به خانواده‌ها تحمیل می‌شود تا در شرایط اقتصادی دشوار این روزها ناچار به گرفتن معلم خصوصی شوند یا اینکه تبعات آن به صورت افت تحصیلی در پایه‌های تحصیلی بالاتر دامن‌گیر دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی خواهد شد.

اطلاعات تماس

آموزشگاه علمی پسران و دختران سَرمـَــدان رشت

آدرس: رشت ؛ بلوار شهید رجایی (رشـتیان) ؛ مابین کوچه 27 و 29 ؛ جنب آژانس البرز ؛ پلاک 371 ؛ طبقه 2

تلفن: 33524952-013 / 09106698498 

واحد پسران: امیر محمود واحدی فر 09116504176

واحد دختران: زهرا پورمحسن 09116504175    

ایمیل: sarmadan1397@gmail.com

اینستاگرام و تلگرام: @Rasht_Sarmadan

سایت: www.sarmadan.ir